Translate

måndag 25 december 2017

Några små frön





Det är "många" som behöver äta sig mätta, bla fåglarna. Tycker det är färre och färre som matar våra fåglar.
Förr fanns det mat utsatt lite här och där. Nu är det tomt på mat.

Gubben och jag matar både stora och små............men tyvärr verkar vi vara nästan de enda där vi bor.


Får ju "dille" på vissa jullåtar................i år har det blivit denna, ett härligt pianostycke med  Richard Clayderman ,-) ( samma som i mitt förra inlägg ,-))   )

               Hoppas ni alla har en härlig Jul, eller Helg ,-)





6 kommentarer:

  1. Vi brukar också mata fåglarna, klart att de små ska ha mat under vintern...

    Önskar er en fortsatt fin julhelg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och stora ,-) fåglar.
      Älskar fåglar!
      Önskar er en fortsatt fin Jul
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  2. Visst behöver småfåglarna mat och i stockholm hänger vi upp den i nät i träden. Att lägga på marken är inte bra för då kommer råttorna i stora lass och de vill vi inte ha i bostadsområdena.
    Gillar din "rudolf" och har spelat den nu flera gånger.
    Önskar dig god fortsättning.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra , här har dom slutat mata, tyvärr!
      Själv älskar jag fåglar! Så dom värnar jag om ,-)
      Richard Clayderman lyssnade jag på för flera år sedan, men nu hörde jag den här "Rudolf" och pang så var jag fast igen ,-)))
      Önskar dig en god fortsättning.
      KRAM!

      Radera
  3. Det är bra att du har lite mat i fickan till fåglarna när du är på promenad! Här omkring mata Stockholm fåglarna, sätter upp inne i buskarna. Inget får vara på marken för råttorna.
    Härlig teckning du fixat till på lilla fågeln som skall kvittra till våren. Du har så rätt i budskapet❤
    Jag kommer att ta upp min nya blogg igen. Zoomin skall lägga ner snart.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här finns alltid mat till fåglarna ,-)))
      Bra att det sätts upp i buskarna här matar de inte mer, vilket är så synd! Det är nog bara vi.
      Trist att zoomin läggs ner! Fortsätter du på din matblogg på blogspot, vill ju inte förlora dig!
      Varm Kram och hoppas du har det jättefint!
      Varm, Kram ,-)

      Radera